Reparationsvillkor

Helsingborgs Teknik center AB erbjuder 3 månaders funktionsgaranti på de delar vi byter ut. Vi ansvarar ej för förlust av lagrad information/data/"jailbrake" vid reparation och service, på mobiler och datorer. Vi rekommenderar alltid att göra en säkerhetskopia på din produkt innan du skickar in varan/lämnar in. Helsingborgs teknik center AB ansvarar ej för program- och mjukvara-fel. Det är ibland lämpligt att göra en fabriksåterställning efter en reparation. Vid reparation av iPhone görs detta via iTunes. Garanti kan ej lämnas på reparationer av vätskeskadade enheter eller enheter som är "jailbrakeade". Vi står ej för kostnader för förlorad inkomst på grund av felaktigheter i våra produkter. 

Vänligen specificera utförligt vad ni vill få avhjälpt under meddelande vid beställning. Helsingborgs Teknik center AB utför reparation enligt angiven informationen. Upptäcker vi det nödvändigt att utföra ytterligare reparationer på din produkt så kontaktar vi dig innan ytterligare åtgärder vidtas. 

Om du skickar in din enhet till oss så skicka alltid med Rekommenderat brev eller sök DHL fraktsedel från vår web.

Vid beställning gör så här:

Alt. 1: Lämna in på Hälsovägen 35 i Helsingborg.

1. Gör din beställning. Glöm ej att anteckna eventuellt lösenord till telefonen under meddelande när du gör beställningen. 

2. Gör en säkerhetskopia av din mobil. Vi ansvarar ej för eventuellt förlorad information.

3. Ta ut ditt SIM-kort ur mobilen och sätt tillbaka SIM-kortshållaren.

 

Alt. 2: Skicka in telefonen

1. Gör din beställning. Glöm ej att anteckna eventuellt lösenord till telefonen under meddelande när du gör beställningen.

2. Gör en säkerhetskopia av din mobil. Vi ansvarar ej för eventuellt förlorad information.

3. Ta ut ditt SIM-kort ur mobilen och sätt tillbaka SIM-kortshållaren.

4. Packa mobilen väl och lägg den i t.ex ett vadderatkuvert.

5. Skriv ut orderbekräftelsen och lägg ner den i försändelsen.

6. Lämna in försändelsen hos närmaste DHL servicepoint, eller PostNord skicka försändelsen till:

Helsingborgs Teknikcenter AB

Hälsovägen 35

254 42 Helsingborg


Alt. 5 Express i butiken

1. Gör er beställning av reparation via hemsidan. Välj förskottsbetalning om du vill betala med betal/kreditkort när er telefon/iPad levereras. Glöm ej att anteckna eventuellt lösenord till telefonen under meddelande när du gör beställningen. 

2. Gör en säkerhetskopia av din iPhone/iPad. Vi ansvarar ej för eventuellt förlorad information.

3. Ta ut ditt SIM-kort ur iPhone/iPad och sätt tillbaka SIM-kortshållaren.

4. Skriv ut orderbekräftelsen och ta med den till Hälsovägen 35